tirsdag den 12. juli 2011

Tag over hovedet. :)

Statusbillede fra det nye kammer.

Så skete det endeligt, jeg er flyttet i noget permanent. Jeg må være ærlig og indrømme at jeg har set frem til denne dag den sidste uges tid. Jeg er flyttet ud i et område der hedder Brunswick, hvilket ligger ca. 4 km fra universitetet. Ham der har huset hedder Taleb og er selvstændig tømrer. Han lejer huset af ejeren, men mente at huslejen var alt for høj til at han selv havde råd til at bo her, derfor har han valgt at leje et par værelser ud. Han har simpelthen fundet tre studerende der vil flytte ind i hans hus. Vi er undertegnede fra Danmark, Mildra fra Mexico og Eric fra Sverige. De to andre virker rigtig flinke, så mon ikke det nok skal gå de næste fem måneder. Jeg tror dog han tjener godt på at leje disse tre værelser ud, da vi hver giver 750$ i måneden (I alt ca bla bla kr pr. måned). Men det skal siges at Taleb er helt vildt flik, selvom han er vegetar! ;-)

I fredags tog 2 x Rasmus og jeg på rundtur på Etihad Stadium (Ole mente ikke han ville med, da han havde ondt i benet). Det er det mindste stadion de har i Melbourne, da der kun er plads til 55.000 tilskuere. MCG er det største, og der er plads til rundt regnet 100.000 tilskuere. Vi blev vist rundt på stadionet af en gammel nisse, som var en værre snaksaglig skikkelse. Det var spændende at høre, hvad de egentlig brugte stadionet til, og den blev virkelig brugt til alt. Som et par ting kan nævnes: Australsk fodbold, rugby, cricket, alm. fodbold, koncerter, mødelokaler, og så holder RMIT deres graduation i slutningen af året nede på græsplænen..

Jeg har prøvet at sætte mig lidt ind i de regler som er i australsk fodbold, og det giver ingen mening. Det eneste jeg er sikker på, er at det ikke er en sport for tøsedrenge. Det takler lige så brutalt som i amerikansk fodbold, men det eneste beskyttelse de benytter, er tand- og skridtbeskyttere. Anyway, det ser ud som en fed sportsgren, vil også snart ind og se en af kampene for at mærke atmosfæren. Alle, og jeg mener alle australier går og i AFL af hele hjertet, lige fra spædbarn til de ældste..

Nu når jeg alligevel har bevæget mig ind på sportsområdet, kan jeg fortælle at der ikke bliver vist Tour De France nogle steder i Melbourne. Rasmus (Skipper) og jeg har været rundt på alverdens barer, men der er ingen steder de viser sådan noget! Der må jeg konstatere at Melbourne kun får ½ ud af 6 stjerner for dækningen af TdF, skuffende, skuffende og atter skuffende.

Vi har været ude og spise ved Anna den anden dag, og hun lavede ”jkøtt bollar” og kartoffelmos, sagt på en anden måde var vi et smut i IKEA. Der er ikke så meget at nævne der, udover at har man set en IKEA, har man vist set dem alle. Dog kan nævnes at hotdog’ene kun koster 5,50 kr., men smagte også derefter..

Jeg har valgt at melde mig i et fitnesscenter på RMIT, hvilket er den værste beslutning jeg nogensinde har lavet. Jeg var dernede den anden dag, og hele min krop skriger efter hjælp. Jeg er øm fra top til tå, så hvis nogen har lyst til at tage til Melbourne for at give massage, er i mere end velkommen. J
Jeg er 100 % sikker på at jeg var uhyre dårlig til at lave nogle af øvelserne, men øvelse gør vel mester.

Det er lidt om hvad der er sket på det sidste i Melbourne, så vi går ikke bare og laller hele tiden.

Afslutningsvis vil jeg håber I nyder sommeren i fulde drag, og til drengene fra Aulum så giv den gas i Weber-ugen, ville gerne komme, men må nøjes med et par billeder..

 Det må være nok for denne gang, er dog begyndt at savne rugbrød og de billige øl ret meget..
Ses.. J
St. Kilda strand - Vejret bliver forhåbentligt bedre
St. Kilda - Palmer!
Presserum  Etihad Stadium - Tre tilfredse danskere
55.000 tilskuere - Mulighed for overdækning ved dårligt vejr - 8 min, 20 sek
Kæmpe stor græsplæne


Ingen kommentarer:

Send en kommentar