mandag den 15. august 2011

Tre spændende uger i sigte.

Så er det ved at være tid til det ugentlige livstegn fra Melbourne.

Jeg kan lige starte med at fortælle jeg har det godt, får mad hver dag, vasker tøj, og ellers ligner jeg vel bare mig selv (lidt langt imellem intervallerne, hvor barbermaskinen kommer frem fra skuffen).


Sidste weekend var jeg på en introtur med RMIT Outdoor Club. Det giver jo næsten sig selv, hvad man laver i sådan en klub.
Vi have en introtur, hvor vi skulle møde de nye og nuværende medlemmer. Vi tog et stykke udenfor byen, hvor vi skulle sove i telt fra fredag til søndag. Følte mig rigtig som FDF'er igen, hehe. Vi skulle ud og hike, mountain-bike og klatre i hele weekenden, weekenden gik dog ikke som planlagt, da vi blev belønnet med rigelige mængder vand fra vor Herre. Det startede med vi mødtes i vores gear-room, hvor vi skulle pakke biler med at udstyret til weekenden. Og skal da lige love for vi havde meget forskelligt med. Heldigvis kører alle australier rundt i 4WD biler, så der var rigeligt med plads. Vi var omkring 25 mennesker som skulle afsted, så det skulle nok blive en sjov weekend Vi skulle selv sørge for mad og vand til hele weekenden, da der ikke vil være noget som helst tilgængeligt, der hvor vi skulle hen. Vi kørte afsted, og brugte det meste af aftenen på at komme frem og stille telt op. Efter et par hurtige øl ved bålet, gik jeg lige på hovedet i seng. Det pissede ned fra vi ankom til vi tog afsted, dog med et par solstrejf engang imellem.. Vi fik dog gået en god lang tur lørdag (I silendes regnvejr), og jeg prøvede at klatre lidt søndag. Det er ikke sidste gang jeg klatrer hernede, det er helt anderledes at klatre på rigtige klipper, end på en klatrevæg..
Selvom vejret ikke var på vores side, så var det en kanon god weekend med masser af social hygge. Det gode ved at komme lidt udenfor Melbourne, er at mobildækningen er lige så ringe som i Feldborg, så ingen forbindelse til diverse sociale netværk en hel weekend. Dette kan klart anbefales. :-)

Var til min første footy game i weekenden. Australsk fodbold er en hel religion hernede, så det var sjovt se en kamp. Det var dog en ret flad fornemmelse, da det ene hold var enormt overlegne. Hawks vandt kæmpe stort over bundholdet Adelaide:197-32. Samtidig var der kun 25,000 tilskurere på et stadion, hvor der er plads til 100,000. Dog en god oplevelse, må hellere komme ind og se en kamp til, hvor der er lidt mere spænding i.

Her er et link til billeder fra introturen og footy kampen: RMIT Outdoor Club Introtur og footy game

Vi har fået overstået de første to afleveringer, og den ene fik vi ros for. Synes dog stadig at noget af undervisningen er på et rimelig lavt plan.
Den anden dag havde vi en forelæsning i Efficient Energy Systems, og underviseren er cirka på alder med Gravballemanden. Mage til useriøs undervisning skal man lede længe efter! Vi skulle regne lidt på en varmeveksler, og han giver os et råd til, hvordan man kan måle flow på et rør. "Hvis ikke der er monteret en flowmåler på røret, og i skal vide flowet, så tager i en 10 liters spand, et stopur, og så skiller i systemet af og ser hvor hurtigt spanden fyldes". Rasmus Skipper som er uddannet køletekniker (højst sandsyndlig fordi han ikke var klog nok til at blive elektriker), var ved at gå ud af hans gode skind, da han underviseren gav os det råd.!!

I samme fag havde vi en time, hvor man har opgaveregning med en Ph.D studerende, og hun var meget overrasket over vi kunne finde ud af at regne på energiforbrug, og afregning i forhold til kWh. Som hun sagde, så var det 3. års undervisning på RMIT (Gad vide, hvad de så bruger de første 2½ år på)

Håber ikke jeg har skræmt nogle læsere væk, selvom min negative attitude gik ud over min blog..
Nå det må så også være alt det negative for denne gang. :)


Tirsdag aften får jeg et lille besøg fra det danske og det ser jeg frem til med glæde. Der kommer en sød pige herned, så det bliver skønt. Og til alle piger derude: Ja, jeg har fået kæreste på.. :)

Når engang hun er daffet hjem igen, sætter jeg mig i flyveren og tager en uges ferie i Darwin og Alice Springs.
Vi har en uges ferie, som belejligt ligger halvvejs igennem semestret. Knejterne og jeg har booket en 7 dages tur fra Darwin til Alice Springe, hvor vi skal ud og se en masse skøn natur, og den der kæmpe sten i midten af Australien.. :)
Det bliver godt med lidt sol på de hvide stænger,  pt. er der skyfrit og 32 grader i Darwin.
Her er lige et lille link over turen vist i skitseform på Google Maps:
Midsemester break tur, vist på Google Maps

Det må være nok for denne gang..

Ses før end i aner. :)

// Morten

Ingen kommentarer:

Send en kommentar