fredag den 14. oktober 2011

Skole, Sydney og sommer!

Så er det blevet tid til en lille update fra syden. :)
Denne kender alle vist...

Det er ved at være længe siden jeg sidst har berettet fra Melbourne.. Det er blevet hverdag hernede, så det har ikke stået på det helt store rejser.. Men anyway, der sker da lidt hernede alligevel.

Ole, Skipper og jeg tog os et lille break fra skole, ved at tilbringe en forlænget weekend i Sydney.. Det eneste vi havde planlagt var hvornår vi skulle afsted og hvornår vi skulle hjem igen. Hele planen med vores Sydneytur var at vi skulle se RedBull X-Fighters Freestyle Show (Lidt al´la Supercross Herning), men jeg havde som turansvarlig glemt at booke billetter inden de blev udsolgt,.. Flot Svendsen.. :)
Weekenden skulle dog bruges på at udforske Sydney. Sagt som gjort, det første problem var at finde noget at bo i, da alt var optaget, pga. Marathon, Motocross Show og en masse andre ting i Sydney.. Vi fandt dog et sted at bo, som mest mindede om et herberg.. Hehe..
Efter weekenden er der derfor sat flueben ud for: Sydney Harbour Bridge, Operahouse, Bondi Beach, Darling Harbour og selvfølgelig Sydney Tower.. Et at de bedre ting vi var inde og se var et søfartsmuseum hvor de var rundt på et krigsskib (HMAS Vampire) og en pensioneret ubåd (HMAS Onslow). Det var rigtig spændende, og rigtig imponerende at se hvor meget teknisk man havde proppet ind i sådan en ubåd!..

En af grundene til at vi skulle ned og se fartøjerne var selvfølgelig for at se nogle motorer, ren maskinmesterstil.. Dog måtte vi ikke komme ned og se "makrellen" (Ole's udtryk for en motor) på krigsskibet, da maskinrummet var fyldt med asbest.. Vi fik os dog en god lang snak med de pensionerede rundvisere som var mere end glade for vores interesse om fartøjerne..
Vi var også rundt på et lille cruise rundt i Sydney Harbour, hvor der blev fortalt en masse om hvordan havnen og alt det nærliggende var blevet opført. Hun (guiden på båden) udpegede også nogle af de dyrere huse med udsigt ind over byen, med priser på langt over 100.000.000kr. (Ja det er mange nuller).. Vi synes dog det var en smule kedeligt, så vi fandt den tekniske chef på båden, så vi smuttede i maskinrummet i stedet..

Vi var ude og spise ved et ægtepar som vi mødte på vores midbreak-tur. John og Kim havde sagt at hvis vi nogensinde kom Sydney, skulle vi endelig komme forbi. Dette gjorde vi så. De bød på aftensmad, og så blev der ellers snakket.. Vi mødte to af deres voksne børn, og havde en rigtig god aften.. Det var meget sjovt at møde nogle "rigtige" australier.. :)

Skipper valgte at tage hjem fra Sydney en dag før Ole og jeg, så vi skulle da selvfølgelig ud og se OL-byen. Dette vil jeg ikke fortælle mere om, da det var en enorm skuffelse.. Det mindede mest af alt om en spøgelsesby, så det var egentligt lidt spild af tid..

Udover dette fik vi set diverse barer, hvilket betød byture fredag, lørdag, søndag og mandag.. Puha, det er hårdt at være studerende i Australien!... :)

I lørdags var vi (Milldrid og Erik som jeg bor med) blevet overtalt til at holde en lille fest i huset. Jeg skal da lige love for at der var fest, og jeg tror der var imellem 70-75 mennesker til festen.. Der var ikke en ren plet i huset, så hele søndagen stod på oprydning, oprydning og atter oprydning.. Men festen var helt perfekt.. :)

Lige et par billeder fra festen :Party in the House

Vi har lige afsluttet de sidste undervisningstimer i dag. Mangler dog en enkelt aflevering til næste fredag. Jeg har 2 skriftlige eksamener, henholdsvis d. 25. Oktober og d. 10. November.. Går det lidt godt, skulle jeg gerne bestå mine eksamener. :). Kan dermed berette at jeg har over 2½ måneds ferie inden jeg starter på 4. sem.

Jeg har lige bestilt en tur til Tasmanien. Det skulle være helt fantastisk natur, så det glæder jeg mig helt vildt til. Jeg tager alene derned, og det bliver da lidt spændende at komme alene afsted.

I aften (fredag) står på dansk 25 og 30 års fødselsdag,. Det lader til at det kun er Danmark der har tradition med at man giver kanel og peber, så det er en tradition vi må have lært alle de andre nationaliteter..Vi har derfor været lidt på indkøb: 3 kg kanel, 3 kg peber, støvmasker, gaffatape, sikkerhedsbriller, og lidt cola så kanelen klistret lidt bedre.. :)

Søndag står den på MotoGP på Phillip Island, som er et par hundrede kilometer fra Melbourne. Med lidt held  kan en Australier (Casey Stoner, Repsol Honda Team) løbe med verdensmesterskabet på hjemmebane. Det bliver lidt sjovt at komme til det, dog er vi der kun på selve løbsdagen... Jeg krydser for fingre for Stoner, da det vil give en helt fantastisk stemning til stævnet!. .:)

Det må være nok for denne gang.
Svenne.. :)


Bondi Beach

Husk solcreme
Synes ikke det var så varmt, men UV-Indexet er åbenbart rigtig højt i Australien.. :)

 Næsten det eneste tegn på at OL har været i Sydney

 Stave kan de heller ikke. I alle lyskryds var det bekrevet hvilken vej man skulle kigge efter biler.
Tror det stammer fra OL

 Sydney Harbour Bridge

 Vi var da også lige ude og sejle i jetbåd i Sydney havn. Vi var alle fuldstændig gennemblødte bagefter.
Det var pisse sjovt. :)

Gruppebillede fra Sydney Tower

Ingen kommentarer:

Send en kommentar